cadac safari chef front

Hvilket udstyr er det optimale til madlavning på campingturen? Der er mange produkter, og udbuddet er enormt. Her er et bud på det optimale setup til den rejsende campist.

Annonce:

Når vi er på camping, foregår madlavningen næsten altid nede i eller ved teltet. Campingpladserne har ofte flot og godt udstyr i deres køkken, men for os er det en stor del af campinglivet, at have eget udstyr med. Opvasken der i mod, den tager vi i køkkenet på pladsen.

I campingvogne er der oftest et stort flot køkken, og på trods af det er der altså mennesker der aldrig bruger det, men har etableret køkken i forteltet.

Hvilket udstyr er så det mest optimale? Vi har prøvet flere produkter, fra dobbelt gasblus, med grill rist, vi har haft vores Weber Q 100 med, Trangia kogesæt osv.

Men nu tror jeg (igen) at vi er ved at nå det optimale. Til at koge vand til kaffe og madlavning bruger vi vores kogesæt http://www.altomcamping.dk/Udvendigt/test-robens-cookery-king.html fra Robens, og til at stege , grille og bage bruger vi:

Annonce:

Cadac Safari Chef - et rigtig godt kombi produkt til teltcampister og andet godtfolk.

cadac safari chef a

Cadac safari chef leveres i en transportpose, og der er også plads til et par gasdåser. Den fylder og vejer ikke ret meget og er super handy at pakke ud.

cadac safari chef b

Et foto af hele det omfattende udstyr.

cadac safari chef c

Benene er klappet op under selve brænder delen, du løsner bare en bøjle, og vupti så er brænderen klar. Her efter skrues gasdåsen på.

cadac safari chef d

Derefter sættes grund-udstyret på brænderen. Nu er du klar til at gå i gang med madlavningen.

cadac safari chef e

Hvad kan man så lave på denne Cadac safari chef. Stort set alt! Men størrelsen afgør selvfølgelig hvor store menuer der kan fremtrylles. Vi skal kun lave til to personer, og der er der absolut ingen problemer, kender også børnefamilier, der bruger denne til fuld tilfredshed.

cadac safari chef 1

Det første vi tester er vokmad. Den dag laves der paella. Ris, kylling, rejer, muslinger, peber, chili, hvidløg og hvad I ellers kan finde på, husk at give det et skvæt hvidvin under processen. Det første måltid var en succes! Det tegner godt.

cadac safari chef 2

der medfølger også en pande til sættet, så hvad var mere nærliggende end at teste om man kan lave pandekager. Mindsanten, det kunne man. Dagen efter, var det tid til at stege et par bøffer. Nu skal al mad jo være fedtreduceret nu om dage, så vi vendte panden om og fik på den måde en grill pande ud af det.

cadac safari chef 3

Så havde vi Cadac med ude i det virkelige liv, og besluttede os for at vi ville prøve at lave en ribenssteg. Afsted på ”lejr” med alle de andre teltcampister. Som sædvanlig gik tiden i gode venners lag, alt for hurtig og vi kom sent i gang. For at undgå at spise senere end alle andre, besluttede jeg mig for at skære stegen i skiver, da den havde fået en lille time.

cadac safari chef 4

Men indtil da, var det faktisk gået rigtig godt. Vi monterede den plade der fordeler luften (og sørger for at fedtet ender ude i kanten og ikke i flammerne) ovenpå luftfordeleren anbragte vi grillristen.

Stegen blev placeret i en foliebakke og låget blev lagt på. Uanset Stegen ikke lykkedes 100% (det gør den næste gang) smagte det pragtfuld.

Vi bliver mere og mere glad for vores Cadac grill, efterhånden som vi afprøver den.

En aften stod menuen herhjemme på pizza, og mens pigerne var i gang i køkkenet, kom jeg pludselig i tanke om min ven Cadac. Hurtig blev den fundet frem, monteret med panden og tændt op. Mig ind i køkkenet og snuppe en slat pizzadej, og lave en lille pizza til vores Cadac. Ti minutter senere, vurderede jeg at grillen var varm nok, og pizzaen blev sat i ovnen. Endnu ti minutter, og her er resultatet:

cadac safari chef 5

Efterårs ferien holdt vi på Broager strand camping, og da vi en eftermiddag havde besluttet at holde dase tid, på campingpladsen, besluttede vi os for at prøve at bage i Cadac grillen. Det ville være rart hvis man kunne bage frisk brød til morgenmaden! Vi havde allerede konstateret at Cadac safari chef var formidabel til at varme boller i til morgenmaden, uden at de blev svedne.

Så nu skulle det forsøges. Først blev der indkøbt mælk og mel. Vi valgte at bruge bagepulver, da de lidt kølige vejr ikke inspirerede til at lade dejen stå at hæve.

cadac safari chef 6a

Opstillingen! Først lagde vi luftfordeleren, og derpå panden, for at få lidt ekstra afstand til brænderen. Så placerede vi brødet på et stykke bagepapir og lagde låget på.

cadac safari chef 6b

Det var lidt svært at vente, så jeg løftede lige låget for at kigge. Det så rigtig godt ud.

Brødet skulle have lidt længere tid end opskriften fortalte, men så blev det også godt.

cadac safari chef 6c

Uhm nybagt brød med smør og frisk tomat på. Campinglivet er så skønt

cadac safari chef 6d

Jeg var simpelt hen nødt til at følge op på succesen, og senere gik jeg i gang med boller. Denne gang med risten, i stedet for stegepanden som underlag. Ikke dårligt Ikke dårligt.

cadac safari chef 7

Nu er det efterår, og teltet skal nok ikke ud før det nye år. I januar, skal teltet ud første gang, på lejrtur med bål. Men når vi slår teltet op på Ferie For Alle, i februar, har vi helt sikkert Cadac grillen med.

Jeg er ret sikker på at vi bliver rigtig glad for den på vores fremtidige ture. Men husk der kommer hele tiden nye, spændende og forbedrede produkter til verden. Og det sidste en teltcampist vil gøre, er at gå ned på udstyr.

Klik her for mere information om Cadac, priser og specifikationer

Annonce

Alt Om Camping handler om camping for hele familien. Her finder du rejsebeskrivelser fra campingpladser og rejsemål fra Danmark, Tyskland, Holland, Frankrig, Italien og mange andre lande i Europa. Alt Om Camping er en omfattende campingguide med fokus både på børnefamilier og seniorer. Det er her, du finder inspiration til den bedste campingferie for dig og din familie.

Ud over de mange artikler og rejsebeskrivelser, tilbyder Alt Om Camping også gratis Camping-TV på Youtube. De mange videoer og TV-reportager viser dig nyt om campingvogne, autocampere, fortelte, campingudstyr m.m. Du kan også se spændende rejsefilm fra campingpladser i Danmark og Europa, og hente inspiration og gode råd til din næste campingferie.

Alt Om Camping er også Danmarks største fælleskab for campister på Faceook.

Alle artikler, TV-reportager og rejsefilm på Alt Om Camping er lavet af aktive campister med bred erfaring om det at tage på camping. Alt Om Camping er lavet af campister til campister.

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side