Active Image Som sagt tidligere, var vi meget spændte på messen. Vi stod tidligt op og gjorde os klar til at komme af sted. Når vi bare er os voksne af sted, benytter vi os af den luksus det er, at have bad i campingvognen.

Caravan Salon Düsseldorf har arrangeret gratis busser med afgang hver 5-10 minut fra overnatningsstedet til messehallerne. Så det var rigtigt nemt at komme frem og tilbage.

Morgenkaffe på campingpladsen inden afgang

Annonce:

Non-stop busser fra campingpladsen til messen

Messen åbnede kl. 10, men vi havde planlagt at være der i god tid, for at finde ud af alt det praktiske, få katalog m.m.

Fredag er presse og trade dag, så det almindelige publikum havde først adgang fra om lørdagen. Dette gjorde at det var nemmere for os at komme ind og se, og fotografere alle nyhederne uden at skulle stå i kø.

At en Fiat Ducato kan se sådan ud, må være en nyhed :o)

Annonce:

Da vi ankom, blev vi overvældet af størrelsen på messen. Selve messeområdet dækker 16 haller. Hver hal er næsten på størrelse med Bella Centeret, plus alt udendørsareal mellem hallerne. Campingmessen var i 10 haller og på en del af udendørsarealet.

På travetur mellem de mange, store messehaller

Vi brugte dagen på at fotografere og kigge på en masse spændende nyheder. Vi mødte også en masse søde og rare mennesker fra den danske campingbranche, som vi forhåbentlig kommer til at se en masse mere til.

Efter en hård dag, med fotografering af mere end 41 vogne, vendte vi atter snuden mod campingpladsen og vores campingvogn.

Da vi var kommet hjem satte vi os ned for at få et overblik over dagens fangst. Vi var dybt imponeret over messen og over hvor mange ting vi egentlig havde nået – Så meget havde vi ikke regnet med at få med hjem den første dag.

En lidt special autocamper på campingpladsen

Vi var efterhånden trætte, og havde da også talt om at tage os en lille ”morfar”. Men kl. var efterhånden blevet 19, så middagsluren blev droppet og vi lavede lidt mad i stedet for. Der kan godt købes mad fra forskellige boder på pladsen, men vi syntes også det er hyggeligt lave vores egen mad.

Stemning foran øl-teltet

Efter at have indtaget et hyggeligt måltid, besluttede vi os for at gå en lille tur op til ølteltet, for at se hvad der egentlig foregik. Det var et øltelt med levende musik, og folk der sang med og vuggede i takt til musikken på rigtig tysk manér.

Høj stemning i øl-teltet. Alle sidder ved langborde.

Vi besluttede os for at stille os i den udendørs bar. Været var godt og vi orkede egentlig ikke larmen (og madosen) inde i teltet. Her mødte vi igen en masse sjove mennesker og hyggede os med dem et par timer.

Da vi var temmelig trætte og stadigvæk skulle være rimeligt friske til dagen efter, besluttede vi os igen for ikke at gå for sent i seng.

Vi tog os en godnat øl foran campingvognen og køjede derefter ind, efter en hård og udbytterig dag.

Annonce

Alt Om Camping handler om camping for hele familien. Her finder du rejsebeskrivelser fra campingpladser og rejsemål fra Danmark, Tyskland, Holland, Frankrig, Italien og mange andre lande i Europa. Alt Om Camping er en omfattende campingguide med fokus både på børnefamilier og seniorer. Det er her, du finder inspiration til den bedste campingferie for dig og din familie.

Ud over de mange artikler og rejsebeskrivelser, tilbyder Alt Om Camping også gratis Camping-TV på Youtube. De mange videoer og TV-reportager viser dig nyt om campingvogne, autocampere, fortelte, campingudstyr m.m. Du kan også se spændende rejsefilm fra campingpladser i Danmark og Europa, og hente inspiration og gode råd til din næste campingferie.

Alt Om Camping er også Danmarks største fælleskab for campister på Faceook.

Alle artikler, TV-reportager og rejsefilm på Alt Om Camping er lavet af aktive campister med bred erfaring om det at tage på camping. Alt Om Camping er lavet af campister til campister.

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side