adria club dk nordkap08 del2 01

Her kommer så 2. del af Claras og Jans beretning fra Adria Club Danmarks tur til Nordkapp i sommeren 2008. I denne del kan du bl.a. læse om Trondheim, Polarcirklen, Saltstraumen og Narvik.

Annonce:

Clara og Jan fortæller:

4. juli: 4. Etape, Otta-Trondhjem ca. 245 km
Efter en overnatning på Otta camping går turen videre nu på E6, som er Norges hovedvej fra Svinesund til Kirkenes. Første større by er Dombås, en rigtig turistby. Vi køre hurtigt igennem. Det, vi vil bruge tid på i dag, er Dovrefjellet. Stedet har en stor historie. (http://www.tellus.no/dovrenett/).

 

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Dovergubbens Hall

Annonce:

Vi holder en pause ved Dovergubbens hall. Her er der fin plads for flere campingvogne. Vi får set den gamle bro, og de gamle bygninger som stadig bruges til overnatning og spisested. Selvfølgelig er der også en souvenirbutik. Og så det vigtigste vi får hilst på selveste Dovergubben.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Selveste Dovergubben

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
E6 mod nord

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Sammen med vandet på vej ned fra Dovrefjellet

Dagens mål er Sandemoen camping ved Trondheim. Pladsen er valgt på grund af dens placering. Tæt ved motorvej (for tæt) og fine busforbindelser til byens centrum og seværdigheder. Vi skal have 2 overnatninger på pladsen for at se byen Norges kroningsby med Nidarosdomen som største attraktion (http://www.nidarosdomen.no/ og http://www.visit-trondheim.com/).

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Campingpladsen i Trondheim ligger tæt på E6 - for tæt

Et par oplevelser, som gør det til en udfordring, at være tur arrangør for så mange mennesker.

Når man bliver syg i Norge, er det fint med det gule sygesikringskort. Lægevagten kommer ikke til patienten men, er på et sygehus i nærheden. Som vores skadestuer med masser af ventetid. Så er det noget, der haster eller man ikke selv er transportabel, ber´ man om en ambulance. Ud fra de informationer, man giver til vagthavende, kommer der så en akutlæge og evt. ambulance. De bør have en af klubbens vimpler for meget fin service. Patienten får det heldigvis hurtigt bedre og turen fortsætter uden yderligere symptomer.

Nødnumre: 110 BRAND 112 POLITI 113 AMBULANCE

Derudover er der opstået en meget stor misforståelse med næste campingplads. En, troede jeg, lille seance med lidt rensdyrkød og lille fortælling om samernes levemåde er blevet til en oplevelse til 700,00 kr. pr person. Vi får dog misforståelsen stoppet i sidste øjeblik.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Fra turen til byen

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Nidardromen, Norges kroningskirke

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Dronning- og Konge kronen

Tur deltagerne nyder opholdet i Trondhjem og Jan og jeg tager en slapper. Campingpladsen Sandemoen er efterfølgende blevet lukket. Håber ikke det var vores skyld.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Det er ikke kun vognene der skal klodses op

6. juli: 5. Etape, Trondhjem-Majavaten ca. 301 km
Så kommer regnen. Det står ned i stænger ved afgangen fra Trondhjem. Vi er glade for, at vi ikke skal blive på pladsen, for så vil vi få problemer. Men en eller anden holder hånden over os, efter en times kørsel skinner solen igen.

Lige uden for Trondhjem skal vi betale bompenge. Ikke de store beløb og hvis du har en brobiz trækker den automatisk når du køre igennem.

Ved Verdalsøra bliver vi igen, på grund af vejarbejde, nød til at køre en omvej. Vi skal ind på vej 757 og op ad vej 759 langs med Leksdalsvatnet i stedet for E6 til Steinkjer. Ikke noget dårlig bytte. På denne strækning kan alle grupperne, i deres små walkier høre et nyt medlem, nemlig et spædbarn. Forklaringen er dog, at i området har en familie investeret i en kraftig babyalarm, vi er sikre på, at de ikke er klar over, at deres privatliv kan høres af andre end dem selv. Tænk lige over det hvis i har en babyalarm derhjemme.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Babyalarmens land

Turen fortsætter igen på E6 i Steinkjer, langs med Snåsvatnet til Grong, gennem Namdalen indtil vi gør et stop ved Nordlandsporten.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Nordlands porten

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Kaffe pause

Efter en kort pause ved Nordlandsporten, køre vi de sidste få kilometer til Majavatn Camping, som ligger mellem Majavaten sø og E6 (http://www.1881.no/Katalog/Majavatn+Camping_G000486597/).

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Pas på turistbusserne, de køre som om de har stjålet både bil og vej

Majavaten Camping er en lille plads for dem, der kan lide natur. Pladsen ligger rundt om søen, så for ikke at ligge alt for spredt, får Jens, til stor forundring for camping værten, placeret os samlet i den ene ende af pladsen. Den sparsomme strøm bliver fordelt, og deltagerne kan sætte sig i strandkanten og nyde solen med udsigt til sneklædte bjerge.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Total afslapning ved Majavatn

Det kommer til at koste en enkelt øl, at se en deltager i vandet, (vinterbader ?)

Aftenens måltid og briefing bliver holdt ved rundbord, det skal vel ikke være ens hver dag.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Briefing ved rundbord

Der bliver tidlig opbrud, enten på grund af træthed, men deltagerne må nu også sige goddag/aften til knoten også på dansk kaldet en mitte. En lille fyr der kan være noget så irriterende. Enkelte går en tur ud til den anden ende af pladsen, hvor de nye sanitetsbygninger og information ligger. Der er der også en kåte, hvor de bliver budt kaffe og vafler.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Aftenhygge

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Der blev plads til os alle

Da vi næste dag siger farvel til campingværten, og aflevere en klub vimpel, fortæller hun, at byens beboere i løbet af aftenen var kørt forbi flere gange for, at nyde synet af vores måde at campere og hygge os på.

7. juli: 6. Etape, Majavaten - Polarcirklen ca. 255 km.
Kun en enkelt overnatning i Majavaten, så videre op ad E6. Selvom vi nu snart har kørt mange kilometer, så er der hele tiden noget nyt at se på. Naturen skifter hele tiden fra frodigt grønt til bar glat klippe. Stille spejlblankt vand forandres på få meter til en brusende elv.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Sidste fjeldovergang på E6, er også blevet til tunnel

I Mosjøen bliver der i vores gruppe provianteret. Det kan være lidt svært når flere vogntog skal parkere, men med lidt fantasi så går det.

Man siger maden er utrolig dyr i Norge. Vores erfaring siger prøv dybfrost. Her er både kød og grøntsager flere gange billigere end i Danmark. Friske varer er generelt dyrt, men man skal også tænke på hvad spiser nordmændene. Kun få kartofler dvs. udbuddet også er lille.

Vi har beregnet ca. + 10 % mere for madvarerne end i Danmark. Så det er ikke dyre end, at købe dåsemad hjemmefra.

Efter shopping køre vi mod Mo i Rana, Polarcirkelbyen. Overalt i Norge er der gang i vejarbejde og anden by-forskønnelse. Men mange steder ser vi gamle forladte bygninger. Hvorfor de ikke bliver revet ned, ved vi ikke. Måske af samme grund som i Danmark.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Der gøres meget for at pynte i byerne

I 2003 var det sidste gang vi kørte over Korkfjellet. Den sidste fjeldovergang på E6. I dag køre vi lige gennem på kun 8.6 km.. Jo tættere vi kommer polarcirklen bliver birketræerne meget forkrøblet at se på. Nogle områder ser ud som om, der er gået sygdom i træerne. Men sådan har det set ud i alle de år, vi er kommet i Norge.

Det ser godt ud da vi ankommer til Polarcirkel området. Alle Adriaerne linet op i to lige rækker. Vi er stolte af dem (http://www.polarsirkelsenteret.no/).

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Vognparken

Polarcirkelcentret er både et mindesmærke fra 2. verdenskrig. Men er også grænsen hvor solen i en periode ikke "går ned" under horisonten. Stedet forrykkes gennem tiden. Da vi i 1990 kom forbi, på vej mod nord, lå det "gamle" center længere mod vest, da vi var på vej hjem, var det nye center åbnet.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Udsigt til vognparken fra den gamle plads for polarcirklen

Naturen viser sin styrke, der er ikke mange spor tilbage fra dengang, man kan kun lige ane, at der har gået en vej gennem terrænnet.

Da der er stor parkeringsplads, har vi mulighed for, at fri-campere på stedet. Selve centret har åbent fra kl. 8.00 til 22.00. Men vi har jo det meste i vognen, og da der er lyst hele natten, er strømbehovet ikke så stort.

Nogle af os går en tur op til resterne af det gamle center. Det er tankevækkende, at kun efter få minutters gang, ser det ud som om, vi har gået meget langt. Der blev også tid til endnu en sneboldkamp mellem far og datter.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Sneboldkamp

Aftensmaden nydes, som så mange andre aftener, ude i naturen i solskin.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Aftenhygge

8. juli: 7. Etape, Polarcirklen - Saltstraumen ca. 160 km
Selvom vi skal have dagens korteste etape, skal vi alligevel tidligt af sted. Vi vil jo gerne have de bedste pladser på næste campingplads.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Farvel til Polarcirklen

Som så mange andre steder i Norge, så skal vi også gennem vejarbejde med kolonnekørsel i dag. Her er der et hold, der punkterer på campingvognen. Men så er det jo rart, at reservehjulet er med, og man er i en gruppe. Til orientering, så tjek lige om jeres reservehjul til cv har den rigtige størrelse også angående vægt. Det er ikke altid forhandlerne har set rigtig.

I dag skal vi have en afstikker fra E 6. I Nesby kører vi på vej 812 mod Vesterli. Vi er kommet til fårenes land og birketræerne viser, at vi er lidt oppe i luften. Naturen viser sig igen fra den flotte side.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Fårene kom først

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Forkrøblede træer

I Tuv køre vi ind på vej 17 over broerne mod Bodø til vi når Saltstraumen Camping som ligger til venstre, lige efter den høje bro over Straumen.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Broen over Saltstraumen

Kirsten og Jens har igen sørget for fin plads til alle, sammen med campingværten, der lukker for al indgang til pladsen til vi alle 19 vogne er kommet frem og på plads.

Pladsen bliver mest brugt af lystfiskere, og som mange andre pladser, her nordpå, er der grus/sten på pladserne og meget få græsstrå.

Her i Saltstraumen har vi 2 overnatninger, så der er mulighed for at køre uden cv til Bodø. Eller flere ture ned til Straumen for, at se det flotte naturfænomen der foregår hver 6. time og har gjort det gennem flere tusind år. Eller for, at forsøge lykken med fiskestangen. Der fiskes i havet, så ingen fisketegn.

Prøv Campingpladsens hjemmeside. Den fortæller rigtig godt om det der sker i og omkring Straumen (http://www.saltstraumen-camping.no/).

Kort tid efter at vi er kommet på plads, kører vi ind til Bodø - ca. 30 km. fra campingpladsen. Vi skal have vores is på havnen, samtidig med vi nyder den megen vandtrafik.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Isen nydes på havnen i Bodø

Bodø er centrum for stor færgetrafik - deriblandt krydstogt skibene. Skoleskibet Georg Stage lå også til kaj. Selvfølgelig er der også mange lystsejlere.

Efter hjemkomst, går vi lige en lille tur ned til Straumen. Det er noget der skal opleves, men kan hverken fortælle om det i ord eller billeder.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Strømhvirvlerne

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Naturoplevelsen nydes

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Det er lidt svært at se med solen at klokken er 23.00

De lidt mere vovede deltagere køber sig til en tur i gummibåd. Der bliver, med kyndig kaptajn, sejlet op imod og rundt i strømmen, så man rigtig kan fornemme kræfterne, bagefter går turen ud til en af fjordene hvor der ses ørne. En tur der kan anbefales.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
På bådtur

Det er sidste aften på pladsen, der tales meget om elge i området, og alle vil jo gerne se dem. Campingfatter har givet melding om nogle, og de er der. To hold af de tålmodige får set både ræve og elge, op til flere. Vi må også se dem, og starter bilen, og ganske rigtig lige pludselig er de der 2 stk. Hvor er de dog grimme. (undskyld fru elg).

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Fru elg

10. juli: 8. Etape, Saltstraumen - Narvik ca. 315 km + 1 sejlads
Da vi kører fra Saltstraumen, er der lidt gråt og kedeligt vejr, men i løbet af kort tid forsvinder de lave skyer og vi kan nyde naturen omkring os.

Vi fortsætter ad vej 17 til Vikan og her ind på vej 80 mod Fauske, hvor det atter går mod nord på E6. Igen en dag med fjorde, fjelde, tunneller, broen og en masse vand. Men som en af deltagerne siger, alligevel hver dag sin specielle natur. I dag kommer vi tæt på fjelde der er meget glatte. Is og smeltevand har poleret stenene.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Skilteskov ved tunnel

Dagens etape byder på en sejltur. Pr. sms og walkier har vi været i kontakt med de forreste grupper, derfor ved vi, at der bliver ventetid på færgen. Et stykke før Bognes finder vi en god rasteplads og holder en lidt længere middagspause. Alligevel kommer vi til at vente ved færgen.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Middagspausen forlænges

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Vi nærmer os færgestedet

Personalet har ikke helt styr på tingene, så der går kludder i rækkefølgen. Gruppe 4s førerhund kommer ikke med sammen med resten af gruppen. Ingen problemer, alle er forberedt og kan klare sig selv. I øvrigt mener vi at færgeselskabet har ansat en stor han-elg til at underholde i ventetiden. Til stor glæde for dem, der ikke fik set nogen i Saltstraumen.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Kaos i køerne

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Færgeselskabet har måske hyret en elg til underholdning i ventetiden

Alle kommer over på den anden side, en oplevelse rigere. Nogle har lært hvor mange campingvogne, der kan være på en færge, selvom der ikke er plads.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Hvem henter lige kaffen i campingvognen

Der skal ikke køres langt før alle i grupperne er samlet igen og det går videre mod Narvik. Resten af etapen går langs Ofotfjorden. Vi køre ind i Narvik via bro og tunnel.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Fjelde og Fjorde langs vejen til Narvik

Et kort stykke op gennem byen og Narvik Camping ligger til venstre lige ud til Herjangsfjorden. Pladsen er i terrasser, men ingen problemer. Vi skiftes til at gå op og ned til hinanden til langbordene.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Narvik camping i terrasser

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Dagens langbord

Narvik by er ikke så gammel. Tyskerne udryddede næsten hele byen på deres tilbagetog i 1945. Byen i dag er bygget op omkring og meget af KLAB, firmaet bag jernmalmen fra Kiruna. Der er ikke den store turisme i selve byen, men se deres hjemmeside for der sker en del uden om.

Der er en hejs, for dem der vil se langt. En kunstig gejser der springer med tryk fra en stor smeltevandssø på toppen af bjerget, og meget mere.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Gejseren

Med en ekstra overnatning i byen er der tid til både indkøb og byvandring. Vi parkerer ved stationen tæt på indkøbscenter da vi ikke kan få bilen ned gennem parkeringshuset, der er lidt for lavt.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
De sidste dråber

Vi er blandt dem der ikke har mod til, at smugle ret meget med drikkevarer, så vi skal da lige ind på vinmonopolen for at se hvad det koster. Det kunne have været værre. 300,- no. kr. for en 3 liters. Så vi prøver en.

Bagefter kører vi ned på havneområdet. Det er spændende at se hvor malmen ender. Vi skal jo på hjemturen omkring Kiruna og ned i minerne. På havnen møder vi en dansker, det vil sige, han har boet i rigtig mange år i Narvik. Han fortæller lidt om hvad det er skibene losser.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Narvik havn

Med Adria Club Danmark til Nordkapp

Sidste aften på pladsen, nydes afslappende med sang og musik leveret af vores medrejsende musiker og sangskriver. Vi fik samtidig fra pladsen set den kunstige gejser oppe på bjerget.

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Udsigt fra campingpladsen

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Turens sangkor

Med Adria Club Danmark til Nordkapp
Nat over Narvik

Tekst & Foto: Clara & Jan Obbekjer

Links:
Relevante Link(s) : Adria Club Danmark | Clara & Jan Obbekjer
Gå til del: 1 - 2 - 3

 

 

 

Annonce

Fakta om camping i Norge

Biludstyr og sikkerhed

Advarselstrekant er obligatorisk, og det anbefales at medbringe ildslukker, forbindskasse og sikkerhedsvest. Det er påbudt at bruge seler på for og bagsæde. Børn under 135 cm skal side i et barnesæde og børn mellem 135 cm og 150 cm skal bruge voksensele + en selepude. 

Man er ikke forpligtet til at bruge vinterdæk, men man skal have et tilstrækkeligt vejgreb i forhold til føret. Hvis man bruger vinterdæk, skal det være på alle fire hjul, og have en minimumsdybde på 3 mm. Bruger man sine sommerdæk, skal man bruge snekæder hvid der er sne eller is på vejen. Kører man i en bil med en totalvægt på 3500 kg eller over, skal man uanset vejrforhold medbringe snekæder. Der er tit kontrol ved grænsen for at tjekke folk har disse med. Det er ikke et krav at campingvognen/traileren har vinterdæk på, men nok en rigtig god ide, da hele køretøjet som hovedregel skal have tilstrækkeligt vejgreb i forhold til føret. Pigdæk er tilladt fra 1. nov. til den første søndag i den kommende påske, dog er det i Nordland, Troms og Finnmark tilladt at køre med pigdæk fra den 15. oktober til 1. april. Disse skal monteres på alle fire hjul.

Færdselsregler

Promillegrænsen er 0,2 promille. Regler om lygteføring, højrevigepligt og tale i håndholdt mobiltelefon er ligesom i Danmark. Det er forbudt at bruge eller medføre radar/laserdetektor. Afstanden til den forankørende skal være så stor at der kan trækken en bil ind imellem de to køretøjer ved en overhaling. Køres der for tæt, risikere man en bøde. Ved ulovlig parkering kan vogntoget blive trukket væk. Handicapparkering her hælder de europæiske regler.

Hastigheder

  • I byen er der 50 km/t medmindre andet er skiltet.
  • For køretøjer under 3500 kg. Gælder følgende:
    • Alle veje uden for bebyggede områder med mindre andet er angivet = 80 km/t
    • Motorvej og enkelte motortrafikvej = 90/100 km/t
  • Køretøjer med en samlet vægt på over 3500 kg: = 80 km/t
  • Køretøjer med campingvogn/anhænger gælder følgende:
    • Udstyret med påløbsbremse = 80 km/t
    • Uden påløbsbremse der vejer mere en 300 kg = 60 km/t

Miljø, Vej, tunnel, Broafgifter

Kørsel med pigdæk i Oslo, Bergen og Trondheim er der en afgift fra 30 NOK pr. dag 400 NOK pr måned og 1200 NOK for et sæsonmærke. Bil med en tilladt totalvægt på 3500 kg eller derover fordobles prisen. En afgift betalt i en zone er også gyldig i en af de andre afgiftzoner. Mærkerne kan købes på visse tankstationer ved indfaldsvejene eller pr sms.

Der betales bompenge i Oslo og andre større byer, og en afgift for benyttelse af en række veje, tunneler og broer. Betalingen er næsten alle steder automatiseret, man kører gennem ”bommen” bilens nummerplade bliver fotograferet og der bliver tilsendt en opkrævning, har man en dansk Brobizz, registreres betalingen på den. Enkelte veje og bjergpas kan være lukket om vinteren. Se Nyttige Links herunder.

Camping

Det er tilladt at campere uden for offentlige campingpladser i tyndt befolkede områder, men der kan være indskrænkninger, så spørg de lokale myndigheder eller lodsejer. Det er ikke tilladt at campere eller overnatte på restepladser eller i byer. Campingvogn der er bredere end 2.30 og hvor forskellen i bredden mellem bil og campingvogn er større end 50 cm, påkræves der at campingspejlenes forside er udstyret med en hvid refleks.

Rygning og Alkohol

Rygning på offentlige steder, barer og restauranter er ikke tilladt. Minimumsalder for køb af vin/øl er 18 år. Køb af spiritus skal man være 20 år. Spiritus, stærk øl og vin kan kun købes på ”Vinmonopolet”

Valuta

Norske kroner. Af betalingskort kan der bruges Access/mastercard, Visa, American Express og Diners kan bruges de fleste steder, dog ikke i alle supermarkeder og tankstationer

Nationalsproget

Norsk

Toldregler

Da Norge ikke er med i EU har de deres egne toldregler. Se Nyttige Links herunder

Strøm

230V vekselstrøm. 

Brændstof

Blyfri 95/98 og Diesel.

Vigtige dokumenter

Pas – Alm. dansk Kørekort – Gult og blåt sygesikringsbevis - Gyldigt campingpas. Original registreringsattest eller Del 1 til både bil-campingvogn-autocamper (Del 1 er ny model efter 5.12.2005). Det grønne forsikringskort (bruges til kørsel uden for EU/EØS). Det røde kort (god ide at medbringe hvis man har en kaskoforsikring). DK-skilt (hvis man IKKE har en EU nummerplade). Desuden Pillepas – Rejseforsikring – Kæledyrspas (Kontakt din dyrlæge for nærmere info ang. vaccinationer til det pågældende land)

Forsikringer

Der skal som minimum være almindelig ansvarsforsikring på bilen, campingvognen er op til en selv.

Brug for hjælp – vigtige telefonnr.

Akut brug for hjælp: Ambulance ring 113 – Brandvæsen ring 112 – Politi ring 110

Lægehjælp

Som EU borger med et EU-sygesikringskort (det blå sygesikringskort) har man ret til at få den nødvendige lægehjælp i Norge, når man er på besøg i landet. Der kan være en egenbetaling. Det er en god idé at tegne en ekstra rejseforsikring.

Autohjælp

Er man kaskoforsikret kontakter man SOS International, Alarmcentral på:+ 45 70 10 50 52 eller + 45 70 10 50 50. har man ikke kasko eller europadækning kan man få hjælp via NAF Alarmcentral på tlf. 08505.

Trafikinformation

Norsk FM program 2 sender hver dag kl 16.17 trafikinfo. Yderligere oplysninger om vej og vejrforhold kan fås på tlf. 175 i Norge og fra Danmark på tlf. 00-47-22 65 40 40 eller Vegvesen.no 

Links til at finde Campingpladser i Norge

Nyttige links

Alt Om Camping handler om camping for hele familien. Her finder du rejsebeskrivelser fra campingpladser og rejsemål fra Danmark, Tyskland, Holland, Frankrig, Italien og mange andre lande i Europa. Alt Om Camping er en omfattende campingguide med fokus både på børnefamilier og seniorer. Det er her, du finder inspiration til den bedste campingferie for dig og din familie.

Ud over de mange artikler og rejsebeskrivelser, tilbyder Alt Om Camping også gratis Camping-TV på Youtube. De mange videoer og TV-reportager viser dig nyt om campingvogne, autocampere, fortelte, campingudstyr m.m. Du kan også se spændende rejsefilm fra campingpladser i Danmark og Europa, og hente inspiration og gode råd til din næste campingferie.

Alt Om Camping er også Danmarks største fælleskab for campister på Faceook.

Alle artikler, TV-reportager og rejsefilm på Alt Om Camping er lavet af aktive campister med bred erfaring om det at tage på camping. Alt Om Camping er lavet af campister til campister.

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side

EU Cookie Directive Plugin Information