Western Camp

Første stop på vores Sommertur '09 er på Western Camp ved Rødby på Lolland. Det er en tema-campingplads, hvor stort set alt har bund i Country & Western livsstilen. Men uanset om man er til Country & Western eller ej, så er alle campister velkomne, og man får en sjov og anderledes campingoplevelse på Western Camp.

Annonce:

Der er ca. 160 km. Fra Glostrup til Western Camp, så vi skulle ikke køre i særlig lang tid for at komme til campingpladsen. Men det er jo også det gode ved a campere i Danmark. Afstandene er sjældent særligt store, så man får ikke flere rejsedage i træk, som når man f.eks. kører til Italien.

Vi holdt pause på rastepladsen ved Farø-broen. Det skulle efter sigende være Danmarks billigste campingplads - der er i hvert mange, der camperer der. Vi forstå ikke hvorfor - der er intet at se på, ingen faciliteter og trafikstøj døgnet rundt.

Western Camp
På rastepladsen ved Farø-broen - eller Farø Camping, som mange opfatter parkeringspladsen

Hvad man sparer på overnatningsafgiften, taber man til gengæld i cafeteriaet, hvis man vælger at spise der. 212,- kr. for fire middelmådige franske hotdogs og 4 sodavand. Det er det rene landevejsrøveri. Det er sidste gang vi køber mad og drikke der. Så hellere give sig tid til at lave lidt mad i campingvognen.

Annonce:

212,- kr. for 4 sodavand og 4 franske hotdog - rent landevejsrøveri

Vi ankom til Western Camp efter ca. 2 timer efter vi kørte hjemmefra, og allerede ved ankomsten til campingpladsen, bliver man klar over at her er der tale om en meget speciel campingplads.

Indkørslen til Western Camp - to meget forskellige anhængere

F.eks. checker man ind hos Sheriffen (lejrchefen på Western Camp), alle bygninger er næsten som taget ud af afsnit af Laredo, der er gamle hestevogne flere steder ved indkørslen, og der danses Linedance på scenen i bagende sol kl. tre om eftermiddagen.

Western Camp
Sheriffen (altså lejrchefen) foran Sheriffens Kontor (altså Receptionen)

Vi gik straks i gang med at stille op og komme på plads. Vi havde ingen problemer med at få plads til vores store campingvogn, da enhederne på Western Camp er pænt store. Der er i alt ca. 150 enheder plus hytter på campingpladsen. Det er ikke særlig mange enheder i forhold til campingpladsens areal, så de fleste enheder på Western Camp ganske store.

Vi bor på Prærien - det hedder den vej, vores enhed ligger på

Vi blev anvist en dejlig plads, rimelig tæt på campingpladsens ene servicebygning og med sol næsten hele dagen. Vores PS Mover trak uden problemer vores Adria Classica 743 ind på plads, og så skulle vi til at sætte fortelt.

Western Camp
Jeg kunne uden problemer rangere vores Adria ind på plads

Det var vi lidt spændte på. På denne sommertur har vi nemlig et Isabella Opus 300 fortelt med, og det skal sættes som et del-telt. Det gik forbavsende let at sætte teltet op, og et del-telt giver nogle fordele i forhold til et almindeligt fortelt. Men alt det skriver vi mere om i en artikel senere på sommeren.

Et Isabella Opus 300 sat op som et del-telt. Ret specielt, og der var da også mange, der lige skulle se, hvad det nu var for noget

Klokken var efterhånden ved at nærme sig spisetid, da vi var færdige med at stille op og komme på plads. Vi var sultne og orkede ikke at begynde med grill og gryder. I stedet tog vi cowboy-hatten på hovedet, og gik op til området ved scenen og baren. Her finder man også Bandittens hus, som er Western Camps spisehus, og her kan man få god og reel mad til få penge.

Western Camp
Først betaler man for sin mad

og kan man spise så meget man orker fra buffeten

Dagens menu var svinekølle med alskens tilbehør. Vi betalte 100,- kr. pr. voksen og 50,- pr. barn - og så kunne vi spise så meget vi orkede. Maden var super, og det helt igennem en anderledes (men god) oplevelse, at sidde udendørs i aftensolen og spise sin mad, mens vi lyttede til Country & Western musik.

Mor og datter på Western Camp

Også Sissel er meget interesseret i alt det, der sker omkring hende

Vi skal da lige nævne, at Banditten har fået et nyt hus. Og det vil blive fejret med fest og farver på fredag d. 03. juli. Og hvis der nu er nogen, der tror at det vil ske til Country & Western toner, så tro blot om igen. Denne dag skal være speciel, så den aften er det caribiske toner og steel-drums, der vil lyde over Western Camp.

Mætte og en god oplevelse rigere gik vi tilbage til vores campingvogn. Vores naboer sad ude foran deres fortelt og nød den varme sommeraften. Der lød stille Country-musik fra deres fortelt, og vi fik en hyggelig sludder om alt og ingenting.

Det er absolut også et af de positive kendetegn ved Western Camp. Der er er liv på campingpladsen, og folk kommer hinanden ved. Mange af gæsterne på campingpladsen kommer enten for at dyrke deres passion for Country & Western Lifestyle, eller for at danse Linedance. Så mange af campingpladsens gæster går rundt med cowboyhat eller ligefrem hele Country & Western outfits - og det er helt ok her. Der bliver ikke kigget skævt til en af den grund. Omvendt bliver der heller ikke kigget skævt til dem, der bar vil have deres normale sommertøj på. Vi så f.eks. en pige i fuldt country-påklædning stå og danse Linedance ved siden af en dame i shorts, t-shirt og klip-klapper. Et helt igennem underligt syn, men det vidner om en stor tolerance og respekt mellem campingpladsens gæster.

Linedance om eftermiddagen på Western Camps scene

Glade over og trætte efter denne gode start på vores 7 uger lange sommertur i Danmark, gik vi i seng og sov rimeligt længe næste morgen.

Morgenmad i forteltet - dejligt at starte dagen sammen i fred og ro

Vi vågnede op til markedsdag. Dvs. at der var en slags kræmmermarked oppe ved scenen. Der var boder med alt mellem himmel og jord. Og campingpladsens gæster sivede stille rundt og kiggede på det store udvalg af varer lige fra hårfarve over regnfrakker til Tubberware. Vi skulle da også lige op og kigge på tingene.

Kræmmermarked på Western Camp

Eftermiddagen gik med at hygge os, slappe af, sludre med vores naboer, lave mad og spise aftensmad.

Western Camp har levende musik på scenen flere gange om ugen, og denne aften var ingen undtagelse. Klaus Sörensens enmands countryband havde indtaget scenen og underholdt de fremmødte med countrymusik.

Western Camp
Klaus Sörensen underholdt på egen hånd campingpladsens gæster gennem hele aftenen

Vi er normalt ikke dem der lytter specielt meget til countrymusik, men vi kendte alligevel en masse af sangene. Pudsigt, som man kan blive indfanget af en stemning.

Nogle af gæsterne sad - som os - og lyttede med til musikken

Der sad vi ved langborde foran scenen, og nød musikken og var imponeret af dem, der uden videre gik op på scenen og dansede Linedance.

Western Camp
Andre benyttede lejligheden til at danse Linedance

Helt igennem en dejlig aften. Vi glæder os til at se hvad resten af dagene her har at byde på.

Sissel ved sit legetøj i forteltet. Træt og mættet med oplevelser efter en dag på Western Camp

Links:
Hjemmeside: Western Camp
Gå til del: 1 - 2 - 3 - 4
Send til Facebook

Annonce

Fakta om Camping i Danmark

Farten i Danmark

50 km i byer (hvis ikke andet er skiltet)

80 km uden for byer, dog kun 70 km med påhængskørertøj (hvis ikke andet er skiltet)

90 km på motortrafikvej, dog kun 70 km med påhængskørertøj

110 – 130 på motorvej, dog kun 80 km med påhængskørertøj

HUSK i Danmark skal man ALTID have lys på køretøjet og sikkerhedsseler på. Det er tillige obligatorisk at der forefindes en Advarsels-trekant i køretøjet, samt det anbefales at man har en brandslukker, forbindingskasse, samt sikkerhedsveste i bilen.

Valuta

DKK 1 krone = 100 øre.

Dokumenter

Dokumenter du skal have med: Almindeligt dansk kørekort og campingpas.

Forsikringer

Når man kører bil i Danmark, skal bilen som minimum have en almindelig ansvarsforsikring. Campingvognen behøves ingen forsikring, det er op til en selv.

Vigtige telefonnumre

Akut brug for hjælp: Ambulance – Brandvæsen – Politi ring 112

Vejhjælp: Falck 7010 2030 – Autohjælp(SOS) 7010 8090

Alt Om Camping handler om camping for hele familien. Her finder du rejsebeskrivelser fra campingpladser og rejsemål fra Danmark, Tyskland, Holland, Frankrig, Italien og mange andre lande i Europa. Alt Om Camping er en omfattende campingguide med fokus både på børnefamilier og seniorer. Det er her, du finder inspiration til den bedste campingferie for dig og din familie.

Ud over de mange artikler og rejsebeskrivelser, tilbyder Alt Om Camping også gratis Camping-TV på Youtube. De mange videoer og TV-reportager viser dig nyt om campingvogne, autocampere, fortelte, campingudstyr m.m. Du kan også se spændende rejsefilm fra campingpladser i Danmark og Europa, og hente inspiration og gode råd til din næste campingferie.

Alt Om Camping er også Danmarks største fælleskab for campister på Faceook.

Alle artikler, TV-reportager og rejsefilm på Alt Om Camping er lavet af aktive campister med bred erfaring om det at tage på camping. Alt Om Camping er lavet af campister til campister.

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side