Danskerne er kendt for at være et folkefærd, der er meget glade for at tale om, og gå op i vejret. Og det kunne tyde på, at der er noget om snakken, viser en ny undersøgelse foretaget af Epinion for Samsung Danmark. Vejrudsigten ligger nemlig helt i top, når det kommer til, hvad vi danskere bruger vores smartphones til. Faktisk er vejrudsigten mere populær end de sociale medier. 

Vejrudsigten er mere populær end de sociale medier

Annonce:

Det danske vejr er en ustadig størrelse og vejrudsigten er ofte genstand for diskussion over middagsbordet i de danske hjem. Men danskernes interesse for vejret stopper tilsyneladende ikke ved middagsbordet eller nyhedsudsendelsernes vejrudsigter. Også smartphonen bruger danskerne flittigt til at tjekke, om det er regnjakken eller shortsene, der skal findes frem.

Samsungs undersøgelse viser nemlig, at ca. syv ud af ti danske smartphone-ejere (72 procent) bruger telefonen til at tjekke vejrudsigten en gang om ugen eller oftere. Det betyder faktisk, i modsætning til, hvad man måske ville forvente, at vi oftere bruger vores smartphones til at tjekke vejrudsigten end til at holde kontakt med vennerne via Facebook og andre sociale medier. Til sammenligning bruger knap seks ud af ti smartphone-ejere (59 procent) deres telefon til at tjekke de sociale medier én gang om ugen eller oftere.

”Vejret spiller en stor rolle for danskerne, og tallene viser, at vi gerne vil have vejrudsigten lige ved hånden. Udover, at det siger noget om vores interesse for vejret, så tegner resultaterne også et billede af, at danskerne i høj grad ser smartphonen som et ”on-the-go”-redskab, hvor vi løbende kan holde os opdateret”, siger Jens Arvad, salgschef for Telecom i Samsung Danmark.

Vejrudsigten overgås kun i popularitet af de basale funktioner som SMS og almindelig telefoni, der stort set bruges af alle respondenter (98 procent af de adspurgte svarer, at de ugentligt eller oftere bruger telefonen til at SMS’e, og 95 procent svarer, at de ugentligt eller oftere bruger telefonen til at ringe med) samt brug af smartphonen til at surfe på nettet (76 procent af de adspurgte svarer, at de ugentligt eller oftere bruger telefonen til at surfe).

Annonce:

Andre resultater fra undersøgelsen:
Brugen af sociale medier på smartphonen lader til at have en sammenhæng med alder. Her er det måske ikke så overraskende den yngre aldersgruppe på 18 – 34 år, der ligger i top med 80 procent, der tjekker de sociale medier på deres smartphones ugentligt eller oftere. Til sammenligning bruger 54 procent af de 35 – 55 årige smartphonen til at tjekke de sociale medier og kun 31 procent af dem på 56 eller derover bruger ugentligt eller oftere smartphonen til at gå på de sociale medier

De sociale medier tjekkes flittigst fra smarphonen af nordjyderne (68 procent) og i hovedstadsområdet (66 procent). Til sammenligning bruger kun 50 procent af smartphone-ejerne i Syddanmark smartphonen til at gå på de sociale medier ugentligt eller oftere

Det er også hovedstadsområdet, der ligger i top, når det kommer til brug af smartphonen til e-mails. Her bruger 71 procent af de adspurgte smartphone-ejere telefonen til at tjekke e-mails. Til gengæld er det ikke så udbredt i Nordjylland, hvor kun 56 procent af smartphone-ejerne bruger telefonen til e-mails ugentligt eller oftere

Kvinderne er tilsyneladende flittigere til at bruge deres smartphones kamera til at tage billeder med (70 procent af kvinderne mod 59 procent af mændene bruger ugentligt eller oftere smartphonen til at tage billeder)

Til gengæld er der lidt flere mænd end kvinder, der minimum ugentligt bruger deres smartphone til at e-maile (70 procent mod 64 procent)

Det er også mændene, der er flittigst, når det kommer til at bruge smartphonen til at tjekke nyheder (72 procent af mændene mod 58 procent af kvinderne tjekker nyheder ugentligt eller oftere)

 

 

Annonce

Alt Om Camping handler om camping for hele familien. Her finder du rejsebeskrivelser fra campingpladser og rejsemål fra Danmark, Tyskland, Holland, Frankrig, Italien og mange andre lande i Europa. Alt Om Camping er en omfattende campingguide med fokus både på børnefamilier og seniorer. Det er her, du finder inspiration til den bedste campingferie for dig og din familie.

Ud over de mange artikler og rejsebeskrivelser, tilbyder Alt Om Camping også gratis Camping-TV på Youtube. De mange videoer og TV-reportager viser dig nyt om campingvogne, autocampere, fortelte, campingudstyr m.m. Du kan også se spændende rejsefilm fra campingpladser i Danmark og Europa, og hente inspiration og gode råd til din næste campingferie.

Alt Om Camping er også Danmarks største fælleskab for campister på Faceook.

Alle artikler, TV-reportager og rejsefilm på Alt Om Camping er lavet af aktive campister med bred erfaring om det at tage på camping. Alt Om Camping er lavet af campister til campister.

© AltOmCaming.dk 2007 - 2017 . I henhold til "Ophavsretsloven" er det forbudt at kopiere billeder, tekster, grafik, fotos m.m. eller anvende andet materiale fra AltOmCamping.dk's sider uden skriftlig godkendelse fra AltOmCamping.dk.

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side

EU Cookie Directive Plugin Information