aoc logo 246

 

Astella er ikke et nyt navn i Adria sammenhæng. For nogle år siden (2013) blev Astella og Astella Glam serien lanceret. Efter at have været på markedet et par år, blev den taget ud igen. Serien gav dog en masse erfaring med ting og teknik der senere kunne ses i bl.a. Alpina serien.

Og man må også sige, at det eneste den gamle og den nye Astella serie har til fælles, er navnet.

Igen et rekordår for Adria. I 2018 blev der solgt 16.000 enheder, og Adria havde en omsætningen på over 440 mio. Euro.

I 2017 blev Adria en del af Trigano gruppen, med uafhængihed inden for udvikling, salg og markedsføring. På indkøbs - og teknologisiden deler hele Trigano gruppen deres erfaringer.

Sonja Gole - Direktør for Adria igennem mange årSonja Gole - Direktør for Adria igennem mange år

Sonja Gole, Adrias generaldirektør, udtalte til pressekonferencen i Düsseldorf: ”Fokus på produktudvikling og levering af en samlet kundeoplevelse gennem vores distributionspartnere og omfattende forhandlernetværk - det er det, der giver resultater. Vores produktionskapacitet steg sidste år med et betydeligt tempo på grund af forbedret effektivitet. Dette takket være vores meget engagerede medarbejdere i Slovenien, som er en af vores kerneaktiver”.

Det rullende sommerhus set ude fraDet rullende sommerhus set ude fra - bemærk de store dobbeltdøre

Den store nyhed er den nye Adria Astella. Nogle kritikere siger; ”Det er bare er en firkantet kasse med hjul på”. Men vi synes alligevel at ”kassen” er meget flot udført og kan godt forestille os at være ”i et med naturen” med bl.a. det store dørparti. Det er ikke en campingvogn, heller ikke et mobilhome, men en rigtig fin blanding af begge. Virkeligt et luksuriøst sommerhus på hjul.

Det rullende sommerhus set ude fraDet rullende sommerhus set ude fra

Det er selvfølgelig ikke en vogn man tage med på tur til fjeldene i Norge, eller på de små campingpladser i Frankrig. Men på campingpladser med lidt mere plads og masser af natur, er vi sikker på, at den vil være at finde i løbet af næste år og fremefter. Også her i de nordligere himmelstrøg, da vognen er godt isoleret. Man må jo ikke glemme, at der er jo mange måder at camperer på.

Entre via panorama dør.Entre via panorama dør.

BordbenBordben

Angående selve vognen vi så i Düsseldorf. Det var en Adria Astella 754 DP. Man kommer ind av de meget brede døre, (den giver også mulighed for f.eks. en kørestol kan komme ind.) til en stor stue med siddegruppe. Selve møblementet er anderledes end man er vant til at se, Der er god komfort i de faste sofaer, dem med puderne må være til børnene. Vi bemærkede bordbenet til hæve/sænkebordet ikke fylder ret meget, det er praktisk.

Køkkenafdelingen i midten af vognenKøkkenafdelingen i midten af vognen

Køkkenafdelingen mod siddegruppenKøkkenafdelingen mod siddegruppen

I køkkenet er der rimelig plads, også til at komme forbi hinanden, når der arbejdes med gastronomien. Der er flere store skabe.  

Store skabeStore skabe

Gode solide hængslerGode solide hængsler

Skabe og skuffer er store, men det bliver nødvendigt at lave en eller anden form for opdeling, især under transport. Lågerne har gode kraftige hængsler. De indbyggede skabe er meget store. Det giver mange muligheder for indretning med diverse skillerum. Der burde følge noget skillerum med, så man eventuelt selv kan placere dem hvor det passer en bedst., Desværre kommer det jo til at ødelægge finishen på fineren, når man selv laver noget efterfølgende.

Hygge belysning bagerst i reolerne.Hygge belysning bagerst i reolerne.

Hylderne, med lys bagerst, er en god ide, så det er nemmere at se tingene, men giver også hygge i den store vogn.

Fin bordplade der sænkes når toilettet skal benyttes.Fin bordplade der sænkes når toilettet skal benyttes.

Toilet og baderum pænt stort i forhold til at det er placeret midt i vognen, fint med bordpladen der kan klappes ned.

Div. kontakter.Div. kontakter.

varme både foran og bagved pyntepladen.varme både foran og bagved pyntepladen.

Soverummet, Queensbed med diverse kontakter og stik lige ved hovedgærdet. Fint med fingertouch knapper.

GaskassenGaskassen

Gaskassen er klar til 2 gasflasker. Og fin plads til begge sider. Lågen åbnes med hejsebeslag.

Det høje lastrumDet høje lastrum

Smart med gennemgående lastrum bagerst i vognen. I midten på bagsiden er der et fint højt rum, og forrest, under siddegruppe, et lavt lasterum.

Den ekstra drejelige bordpladeDen ekstra drejelige bordplade

Der er mange fine finesser i vognen, men desværre også nogle ikke så fine bl.a. den ekstra drejbare bordplade/spækbredt i køkkenet. Den ser da fin ud, men den tager en del bordplads, der hvor den er monteret og rengøringen bliver besværlig, da den ikke lige kan tages af.

Men alt i alt en fin nyhed, med ting og finesser, der sikkert kommer i Adrias øvrige kommende modeller. Selvfølgelig sikkert alt efter hvordan campisterne modtager det.

Tekniske data:

Adria Astella kommer i 3 modeller

  • 704 HP
  • 754 DP
  • 904 HP

Alle er 2,52 m brede.

Vægten fra 2500/3000 kg.

Prisen ca. 432.000 kr. for den korte model og ca. 470.000 kr. for den længste.

Klk her for at læse mere om Adria Astella 2020

Klik her hvis du vil se den gamle Adria Astella: Vi prøver: Adria Astella 663 TK GLAM!

 

 

Annonce

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side

EU Cookie Directive Plugin Information