aoc logo 246

Normalt forbinder de fleste festivalcamping med teltcamping uden nogle særlige faciliteter. Men ikke når man får mulighed for at bo i en ny autocamper. Så er festivalcamping rendyrket luksus.

Vi skulle lave en reportage om en af de nye Benimar autocampere, og den skulle laves på Bornholm. Men da vi skulle hente autocamperen os Camping Agenten i Nibe, og der var en Countryfestival ikke langt derfra, valgte vi at tage autocamperen med på festival.

benimar festival 2019 01Klar til festival – og det tog kun 2 minutter at komme på plads

Vi har før været på festival med vores campingvogn, så vi regnede med at oplevelsen ville blive nogenlunde den samme med en autocamper. Men der var alligevel forskelle.

Der er fin plads til at flyde og slappe af i siddegruppen. Både som her om morgenen, inden det igen går løs med musik og fest, og om aftenen hvor man har brug for at hvile ørene inden man skal i sengDer er fin plads til at flyde og slappe af i siddegruppen. Både som her om morgenen, inden det igen går løs med musik og fest, og om aftenen hvor man har brug for at hvile ørene inden man skal i seng

Da vi ankom til campingpladsen ved festivalen, var vi på plads på mindre end to minutter. Vi kørte til vores enhed, kørte baghjulene på kiler for at komme i vater, og det var det. Det tog under to minutter fra vi ankom, til vi stod og hyggede med vores venner.

En fin detalje. Der var USB-stik til opladning af telefoner m.m. flere steder i autocamperenEn fin detalje. Der var USB-stik til opladning af telefoner m.m. flere steder i autocamperen

Strøm skulle vi ikke tænke på. Med to batterier i autocamperen, og en solcelle på taget, havde vi strøm nok. Men som de uerfarne autocampister, vi er, opdagede vi ikke at vi brugte strøm fra camperens startbatteri i stedet for forbrugsbatteriet, så det gav en lille udfordring, da vi skulle fra festivalpladsen igen.

Køkkenet i Benimar autocamperen er fint indrettet med komfur, vask og gasbageovn. Vi brugte det nu ikke til madlavning under festivalen, men det bliver det jo ikke ringere af.Køkkenet i Benimar autocamperen er fint indrettet med komfur, vask og gasbageovn. Vi brugte det nu ikke til madlavning under festivalen, men det bliver det jo ikke ringere af.

En anden kæmpe fordel ved at være på festival i en autocamper er, at man har et badeværelse og – ikke mindst – en vandtank på mere end 100 liter med. Man kan derfor bade i autocamperen, hvilket er en klar fordel.

Dejligt at man kan tage bad i autocamperenDejligt at man kan tage bad i autocamperen

Og ligesom i vores campingvogn havde vi en dejlig seng at sove i, et køkken (der nu ikke blev brugt denne gang), og en fin siddegruppe til at hygge i lige inden vi skulle i seng.

Man sover virkeligt godt i den store fritstående dobbeltseng i Benimar autocamperenMan sover virkeligt godt i den store fritstående dobbeltseng i Benimar autocamperen

Det har været en super positiv oplevelse at bo i en autocamper til en countryfestival, og får vi muligheden igen en anden gang, siger vi helt sikkert ja tak igen.

Det er sjovt at være på countryfestival. Og Benimar autocamperen gjorde det til en luksusoplevelse at bo der.Det er sjovt at være på countryfestival (og der sker altid underlige uventede ting) :). Og Benimar autocamperen gjorde det til en luksusoplevelse at bo der.

Se mere om Benimar autocamper her: Camping Agenten

Annonce

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side