aoc logo 246

På tur i en Adria Super Sonic

Vi har været så heldige at få lov at prøve at tage en tur i den nye Adria Super Sonic autocamper. Det er en ny måde for os at være på camping på. Dels er vi ikke vant til så luksuriøse omgivelser, og dels er vi vant til at campere med campingvogn. Så vi tror, det bliver nogle spændende og meget komfortable dage.

Vi har lånt autocamperen af Adria fabrikken, så vores tur startede med at køre 1.600 km. fra Glostrup til Novo Mesto i Slovenien. Vi har vores datter Sissel med, og hendes handicap tillader ikke lange non-stop køreture. Vi har derfor hægtet vores rejsevogn på krogen. Så har vi et sted at sove undervejs, og Sissel kan komme ind og få strakt ryggen i sin seng, når det er nødvendigt.

Pause nær Hanover

På tur i en Adria Super Sonic
Sissel nyder at komme ned og ligge og få strakt ryggen. Giver vi hende pause på den måde ca. hver 3. time, kan Sissel sagtens klare at køre langt.

Turen gennem Tyskland er som altid en god oplevelse. Der er så meget at se på, naturen er afvekslende, og vi nyder at have tid og ro til at sludre, høre musik og få slappet af. Eneste minus på turen var bakkerne ved Kassel – nu ved vi hvorfor vi normalt vælger at køre via Magdeburg og Bayreuth. Ikke fordi at vores bil har problemer med at trække campingvognen over bakkerne, men fordi at de mange lastvogne ikke har de samme kræfter. Der dannes lynhurtigt kø, og jeg tror vi sammenlagt spildte en lille times tid i køer på bakkerne. Og jeg som hader kø.....

Kø ved Kassel bakkerne :(

Men efter Kassel forløb turen uden kø eller andre problemer. Vi overnattede lidt uden for München, og fortsatte så dagen efter gennem Østrig og Slovenien.

På tur i en Adria Super Sonic
Man ser mange spændende og flotte bygninger på turen gennem Østrig

Her er vejen nærmest bygget ud fra bjergsiden. Godt man ikke lider af højdeskræk

Ligesom i Østrig skal man også i Slovenien købe vignet for at køre på motorvejene. En vignet til 7 dage koster 10 euro, og en vignet til en måned koster 30 euro

På tur i en Adria Super Sonic
Man skal også betale for at køre gennem tunellen mellem Østrig og Slovenien. Pris 6.5 euro.

Indkørsel til tunellen der forbinder Slovenien og Østrig. Grænsen går midt i tunellen

Motorvejen ned gennem Slovenien er rigtig god. Det kan man dog ikke sige om vejen ved siden af motorvejen :)

Vi ankom til Adria-fabrikken lidt over middag. Her fik vi så flyttet alt vores grej fra campingvognen over i autocamperen.

På tur i en Adria Super Sonic
Parkeringspladsen foran Adria-fabrikken. Her skulle vi hente vores autocamper.

Vores egen bil og campingvogn blev parkeret på fabrikkens område, og så kørte vi af sted i vores hjem den næste uge – nemlig Adria Super Sonic autocamper.

Bjarne skulle lige vænne sig til at køre Super Sonic'en. Den er lidt længere end vores egen bil, men efter få kilometer følte vi os helt hjemme i camperen.

Kort fortalt, så er Super Sonic en hel-integreret autocamper i luksusklassen. Det er en helårsvogn og den er udstyret med ALDE centralvarme og vandbåren gulvvarme. Bagest i camperen er der en fritstående dobbeltseng. Der skal Sissel sove. Vi voksne skal sove i den sænkbare seng forrest i vognen. Det har vi ikke prøvet før, så det bliver sjovt at opleve.

På tur i en Adria Super Sonic
Sissel har plads som en dronning i den store dobbeltseng. Vi voksne er slet ikke misundelige på hende :)

Jeg vil ikke komme så meget ind på selv Super Sonic'en i denne artikel. Nu skal vi lære den at kende på godt og ondt først... og så skal der nok komme meget mere om autocamperen i den efterfølgende artikler.

Fra Adria fabrikken kørte vi til Sloveniens hovedstad Ljubljana, og vi checkede ind på campingpladsen Ljubljana Resort.

Indkørslen og receptionen til  Ljubljana Resort

Det er en 4-stjernet campingplads i udkanten af byen. Campingpladsen virker pæn og ren, men vi fik en lidt skidt start der. Pga. af regnvejr var pladsen temmelig blød, og vi kørte fast med autocamperen. Vi fik dog hurtig hjælp af campingpladsen personale til at komme fri, og så fandt en mere tør plads. Enhederne er ikke særlig store, men der er strøm og WiFi tilgængeligt på alle enheder.

Fin plads, men desværre kørte vi fast, da vi ville have hjulene op på kiler

På tur i en Adria Super Sonic
Det her måtte vi have hjælp til at komme fri af

Vi fandt en anden plads, hvor underlaget var mere tørt

Vi er trætte nu, og i skrivende stund har vi opgivet at lave mad. Vi dovner den i stedet for og køber mad på campingpladsens restaurant. Menukortet i restauranten er stort, og det er portionerne også. Vi måtte begge opgive at spise op.... men det smagte super godt.

På tur i en Adria Super Sonic
Vi orkede ikke selv at lave aftensmad, så vi bestilte take-away i campingpladsens restaurant

Vi går nok tidligt i seng i dag. Vi skal have de mange kilometer ud af kroppen, og vi fortsætter vores tur i morgen.

Links:
Relevante Link(s) : Adria | AutoCamp DanmarkLjubljana Resort
Gå til del: : 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7

Annonce

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side