aoc logo 246

 

Rekordstore First Camp vender blikket mod Danmark. Kæden erhverver fire danske campingpladser og rekrutterer en velrenommeret regionschef til sommersæsonen 2020. Dermed bliver First Camp Danmarks største campingkæde. ”Dette er bare starten på vores vækstrejse i Danmark” meddeler virksomhedens administrerende direktør, Johan Söör.


First Camp erhverver destinationerne Bogense Strand Camping og Hasmark Strand Camping på Fyn, og inden årsskiftet erhvervede man også Bøsøre Strand Feriepark og Skovlund Camping.

Fire nye destinationer inden for et par måneder indebærer, at kædens årlige omsætning i Danmark vil stige til over 60 millioner danske kroner, inklusive First Camp Lakolk Strand-Rømø, som man også har drevet tidligere. Med i alt ca. 2.500 pladser og næsten 150 hytter i den danske del af virksomheden bliver First Camp dermed Danmarks største campingkæde.

Investeringerne er en del af en langsigtet plan. I december indfriede First Camp som den første campingkæde i Nordeuropa, en rekordstor obligation på 700 millioner svenske kroner for at finansiere virksomhedens kommende satsninger. Et af målene handler om at finde flere destinationer, man kan forbedre rundt omkring i Danmark:

– Nærheden til det europæiske fastland og de fantastiske omgivelser gør Danmark ekstra attraktivt! Nu gearer vi virkelig op her med flere destinationer og en drømmerekruttering i form af vores nye regionschef. Senere ser vi på flere erhvervelser over hele Danmark, siger Johan Söör, administrerende direktør, First Camp.

I forbindelse med erhvervelsen rekrutterer man en regionschef til det danske marked, den velrenommerede Malene Kronborg, som tidligere har været ansat ved feriebyen Lalandia i Billund og butikskæden Panduro. Den nye rolle som regionschef indebærer et ansvar for resultatet i First Camps danske virksomhed.

– Vi mener, at en lancering af vores succesrige kædekoncept i Danmark byder på gode muligheder. Det danske marked er, nøjagtig som det svenske, meget fragmenteret. De fleste campingpladser drives af små aktører. Der er mulighed for store samordningsgevinster, hvis mange campingpladser samles under ét flag. Vi kan udvikle og vise vejen. For eksempel i det vigtige arbejde med at digitalisere branchen, hvilket kræver både ressourcer og ekspertise, siger Johan Söör, administrerende direktør, First Camp, og han fortsætter:

– Danmark er også en vigtig indfaldsport til Skandinavien for campister i resten af Europa. Med erhvervelserne får vi et meget stærkt gæstetilbud i både Danmark og Sverige.

For gæsterne kommer First Camps satsninger blandt andet til at indebære, at de får adgang til en moderne, digital oplevelse, hvor det bliver nemt at booke 44 campingdestinationer i Danmark og Sverige via den fælles hjemmeside firstcamp.dk. Derudover lancerer man også på sigt kædens populære gæsteklub, hvor man får mulighed for at optjene bonuspoint ved at bo på de 44 destinationer. Det forventes, at man formelt overtager de fire nyerhvervede campingpladser i februar og marts 2020.

 

Annonce

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side

EU Cookie Directive Plugin Information