aoc logo 246

• Camping i Meursault, Albenga, Lago di Levico og Etzelwang – Del 1

fam jensens sommertur 2014 00

Igen er vi kørt ned til sokkeholderne; 250 i timen på både arbejdet og privat -- vi har endda ikke haft tid til at forberede ret meget eller planlægge meget andet end destinationen, som blev bestemt til at være Annecy.

• Camping i Meursault, Albenga, Lago di Levico og Etzelwang – Del 2

fam jensens sommertur 2014 47

Vanen tro vågnede Bryan igen ved 7 tiden, så en anden fik et lidt opgivende blik, da man indfandt sig til sammenpakning halvanden times tid senere, men vi fik hurtigt pakket sammen og så var vi endnu engang kørende - 445 km. skulle tilbagelægges.

• Campingferie i Frankrig - Cahors

frankrig 2018 catherina del3 01

Jeg har altid gerne ville til Cahors, både for at se området, men også for at se Prins Henriks vinslot, Château De Cayx, og endelig fik jeg lokket manden med. Cahors er virkelig en dejlig by og i det hele taget er hele området skønt. Det er bestemt ikke sidste gang vi skal til den del af Frankrig.

• Campingferie i Frankrig - Carcassonne

frankrig 2018 catherina del2 00

Efter 4 dejlige dage i Tournon-sur-Rhône med temperaturer mellem 30-38grader, pakkede vi sammen og fortsatte rejsen sydvestover. Vi har i en del år gerne ville se Carcassonne som ligger i Languedoc-Roussillon området. Vi havde hjemmefra på forhånd udvalgt en lille campingplads, Camping A L’ombre Des Miccouliers i Ville de Trèbes, små 6 km fra selve Carcassonne.

• Campingferie i Frankrig - Sommerferie er campingferie

frankrig 2018 catherina del1 01

I år havde vi valgt, at starte vores sommerferie i Frankrig allerede onsdag eftermiddag i ugen op til selve ferien. Det betød, at vi kunne køre tidligt hjemmefra onsdag og dermed forhåbentlig undgå den værste trafik mod Hamborg.

• Campingferie i Frankrig – Oradour-sur-Glan

frankrig 2018 catherina del4 01

Vi, og specielt Søren, har altid ønskes at se Oradour-sur-Glan, byen som står som et mindesmærke for nazisternes frygtelige massakre, som byen oplevede den 10. juni 1944.

• Frankrig forbyder al brug af headset under kørsel

Headset 300dpi

Frankrig har fra den første juli indført totalforbud mod al brug af headset i både bil og på cykel. Det kan få konsekvenser for danske turister, der risikerer høje bøder.

• Påsketur til Provence 2017 – Del 1

Påske camping Frankrig 20170413 019 copy

Ferie er, hvor det for alvor er forår

• Påsketur til Provence 2017 – Del 2

paaskecamping provence 2017 del2 00

Den sidste hele dag i Tournon-sur-Rhône hos de søde mennesker Camping Les Acacias, brugte vi på at få vores nyindkøbte telt imprægneret. Godt nok er sådan et nyt telt imprægneret fra fabrikken af, men vi ville godt lige give det en ekstra omgang. Teltet er præcis det samme som det telt vi lånte af- og testede for Camping Agenten hele sidste år.

• Påsketur til Provence 2017 – Del 3

Camping Les Fontaines 20170417 007 copy

Pernes Les Fontaines er den by der har givet navn til campingpladsen vi boede på i Provence. Byen lå kun 1 km fra vores campingplads og derfor skulle den selvfølgelig også besøges. Byens navn giver en rimelig god indikation for, hvad der er specielt ved den.

• Påsketur til Provence 2017 – Del 4 - Alt godt får en ende

1 4

Efter 8 dejlige dage i Frankrig, var vores ferie ved at være slut for denne gang. Vi havde nydt de mange dage og lovede hinanden, at vi selvfølgelig skulle til Frankrig når sommerferien kommer - hvis altså vejrudsigten lover lige så smukt vejr, som de 8 dage som nu var ved at slutte.

• Portugal, Spanien eller Frankrig, Del 1

dancamper autocampertur april 2013 01

Fulde af forventning og med 4 ugers ferie foran os starter vi ud fra Horsens en lørdag eftermiddag sidst i oktober.

• Portugal, Spanien eller Frankrig, Del 3

dancamper autocampertur april 2013 43

Her kommer tredie del af Anettes og Jens Eriks tur i autocamper gennem Frankrig og Spanien.

• Vintage camping i Pyrenæerne

Campingpladsen Belrepayre Airstream & Retro Campsite, ligger ca. 50 km fra Carcassonne i Frankrig, og er give en følelsen af at rejse 50 år tilbage i tiden

• Vive La France – Del 1

Vivelafrance sommerferie2016del1 290916 01

Ja, som overskriften siger så kørte vi også i år til Frankrig. Vi kørte hjemmefra kl. 14:55, lige efter jeg var kommet hjem fra kontoret, og det var på det tidspunkt vores ferie startede.

• Vive La France – Del 2

Vivelafrance sommerferie2016del2 290916 01

Tiden var nu inde til at vi ville bevæge os lidt længere sydvest på og vi havde udset os Camping le lac de la Siauve, som vores næste mål.

• Vive La France – Del 3

Vivelafrance sommerferie2016del3 031016 01

Efter vores dejligt udflugt til vulkaner her den anden dag, brugte vi, en halvtimes tid, den efterfølgende formiddag på at pakke teltet sammen, for derefter at bruge resten af dagen, som en afslappende dag ved vandet, hvor vi læste, hæklede og badede.

• Vive La France – Del 4

Vivelafrance sommerferie2016del4 041016 01

Den sidste dag i juli, gik en af vores fælles drømme endelig i opfyldelse. Efter at have set de smukke store balloner på himlen et par dage i forvejen, spurgte jeg i receptionen, hvor ballonskipperne havde kontor. Det viste sig at kontoret for bookning ikke lå mere end 3 km fra campingpladsen, så der tog vi op.

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side