aoc logo 246

• Camping i Bosnien-Herzegovina i den smukke by Jajce

Helle sommerferie 110918 01

Efter et dejligt ophold i Pakostâne var det på tide at fortsætte vores tur. Vi var hjemmefra faldet over noget, der lignede en særdeles charmerende by i Bosnien-Herzegovina og vi kørte derfor mod Jajce.

• Camping i Kroatien ved Pakostâne på Camping Kozarica

Helle sommerferie kroatien 040918 01

Efter nogle fantastiske dage i Bled fortsatte vi mod Pakostâne lidt syd for Zadar i Kroatien. Her havde vi fundet campingpladsen Camping Kozarica, der ligger helt ud til vandet.

• Camping i Østrig på Camping Murinsel

Helle sommer zeltweg 130918 01

Vi havde ikke sat så lang tid af i Jajce og Bosnien-Herzegovina - og det fortrød vi lidt. Men vi havde en aftale i Østrig som ikke var flytbar, så vi kunne ikke bare blive lidt længere. Men vi kommer helt sikkert tilbage en anden gang! For det er godt nok et flot land.

• Camping i Tjekkiet ved smukke og spændende Prag

Helle sommerferie 190918 01

Efter nogle geocachingmæssigt perfekte dage i Zeltweg fortsatte vi videre mod Prag. Vi har før været i Prag, men det er efterhånden en del år siden. MEN først skulle vi lige ud af Østrig. Først kunne vi ikke tage den mest direkte vej, da den var lukket pga. tunnelarbejde. Dernæst rendte vi ind i kø - kø - kø. Det tog os over 10 timer at køre lidt over 500 km. Trods det meget af vejen var motorvej, hvor det kørte fint...

• Campingferie på Absalons Camping om efteråret i København

Kbenhavtur Helle 091118 01

Vi havde besluttet at NU skulle det være - nu skulle fynboerne til staden for at se sig om. Vi har ikke været i København siden 1999, så man må sige, at det ikke er et sted vi sådan lige overrender ;)

• Campingtur til Rumænien – rejsen derned

Rumnien Clarajan 280918 01

At hægte campingvognen på krogen og drage mod Østeuropa, er en tur mange drømmer om. Clara og Jan har været på tur til Rumænien og der er der kommet denne beretning ud af.

• Efterårstur til Bremdal Camping

Bremdalcamping artikel 011117 01

Først i september havde vi en uges ferie og da vi havde et uafsluttet geocachingprojekt i Klosterheden Plantage ved Struer, så trak vi vognen op til Bremdal Camping i udkanten af Struer.

• Efterårstur til Skærbæk Familie Camping

Skrbkcamping 031117 01

Vi startede vores september-efterårsferie i Struer og sluttede på Skærbæk Familie Camping i Sønderjylland. Her havde vi nemlig en aftale med en håndfuld skøre fynske geocachere...

• Fanø – 56 km2 fantastisk natur og dansk kulturarv

Fan larsartikel 041018 01

Fanø ligger smukt i vadehavet, lige ud for Esbjerg. Øen er ca. 16 km lang og ca. 5 km bred på det bredeste sted, så absolut overskueligt. Der er 3 byer på øen, ”Hovedbyen” Nordby, som ligger i den nordlige ende af øen. Rindby som ligger lidt sydligere, og som mest af alt er en landsby med feriecenter og sommerhuse. Sydligst finder man Sønderho, som er noget mindre end Nordby, men stadig med handlemuligheder osv.

• Forlænget weekendtur til Vejers med ny vogn

For snart 2 år siden så vi, hvad vi troede var vores drømme-campingvogn, på Ferie-messen i Herning. Vi gik lidt og tyggede på det og besluttede os for at se på den igen, når vi kom til Herning i 2018.

• Galsklint Camping 2017

Galsklint artikel 260917 01

Fordi Søren arbejder nogle weekender, så har han også nogle gange fri om fredagen i forbindelse med sine fri-weekender. Og det giver os en dejlig mulighed for at tage på en forlænget weekend med campingvognen.

• Her kan Påsketrafikken måske give problemer

Påsken er højsæson for familiebesøg og ture ud i sommerhuset. Af samme grund kan der i perioder være mange biler på vejene flere steder i landet.

• Lemgo - anden del af Sommer v. Mosel 2018

Sommerferie lemgo 021118 01

Det var et “på gensyn” til Camping Landdahl Sonnenberg v. Leiwen og Mosel floden og vi kørte afsted i 2 biler mod det nordligere Lemgo, som Bryan havde fået sat på turplanen.

• Megaevent i Kiel 2017

Kiel2017 artikel 130917 01

En lang weekend i august tog vi til Kiel. Og hvorfor så det? Jo fordi en gruppe tyske geocachere havde arrangeret et mega-event i Kiel om lørdagen. Et event er for os en mulighed for at mødes med andre geocachere og den slags er der en del af i løbet af året. Et mega-event er så stort, at der møder mindst 500 geocachere op og dem er der kun et af i Danmark om året, så når nu der var et tæt på Danmark, så var vi klar til at tage af sted!

• Nedsat hastighed på Vestmotorvejen i 18 uger

vejdirektoratet vejarbejde

Vejdirektoratet påbegynder snart en omfattende broreparation ved Slagelse. Det kan medføre store trafikale problemer på Vestmotorvejen i mindst 18 uger.

• På campingtur til Rumænien - Camping Vampire og Draculas slot

Rumnien Clarajan 300918 01

Tredje del af Clara og Jans beretning om deres campingtur til Rumænien omhandler bl.a. besøg på et slot der kaldes Draculas slot.

• På Campingtur til Rumænien - Farvel til Rumænien og turen hjem

Rumnien Clarajan 011018 01

Her kan du læse fjerde og sidste del af Clara og Jans beretning om deres campingtur til Rumænien. Turen har budt på mange fantastiske oplevelser og møde med en venligt og gæstfrit folkefærd.

Rejseplanlægning

rejseplanlaegning

Står du for at skulle på campingferie, så kan du finde rigtig meget nyttig information her. Her har vi samlet artikler fyldt med gode råd til rejser og camping i ind- og udland.

Artiklerne her er af almen interesse og er ikke knyttet til noget specifikt land. Så det er her du finder oplysninger om af have kæledyr med på camping, generelle artikler om vintercamping, og meget, meget mere.

Alle artikler med rejseplanlægning

• Så store er færdselsbøderne i Europa

fem presse 100618 boeder europa

Det kan være dyrt at få en ’hilsen’ med hjem fra sommerens kør selv-ferie. Her er en samlet en oversigt over de forskellige bødetakster rundt om i Europa. Frankrig sænker 1. juli den tilladte hastighed på større landeveje.

• Sommer ved Mosel floden 2018

Sommerferie Mosel 311018 01

Danmark ER jo dejlig og denne sommer har jo virkelig bejlet til, at ferien skulle holdes herhjemme, hvis ikke ligefrem den har været bestilt og planlagt i flere måneder.

Side 1 ud af 2

AltOmCamping.dk bruger cookies for at forbedre brugeroplevelsen, huske dine indstillinger, målrette annoncer og lave besøgsstatistik. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Få flere oplysninger om hvordan vi bruger cookies her Privatlivspolitik.

Jeg accepterer cookies fra denne side